Categories :

Tech Startup vs. Tech SME: Kuka voittaa?

Investointi teknologiatuotteisiin ja -palveluihin tarjoaa yrittäjille alustan liiketoiminnan voitolle. Mielenkiintoista on, että liiketoiminta- ja ohjelmistostrategioiden ohjaaminen kohti teknologiateollisuutta mahdollistaa valtavan taloudellisen kehityksen potentiaalin. Mitä tulee tyypilliseen teknologiayrittäjyyteen, yritys on kategorisesti joko pk-yritys tai startup.

Maailmanpankki luokittelee pienet ja keskisuuret yritykset yleensä alle 50 ja 300 työntekijän yrityksiksi, joiden taseen loppusumma on alle 3 ja vuositulot alle 15 miljoonaa dollaria. Eri määrällisiä tekijöitä heijastaen Euroopan unionin pk-yritysten mittapuuna ovat alle 50 ja 250 työntekijät sekä alle 50 ja 10 miljoonan euron liikevaihdot.

Vaikka teknologian startupit ja pk-yritykset ovat hämmästyttävän samankaltaisia ​​useimmilla muilla tavoilla, ne eroavat dramaattisesti lähderahoituksen, rahoituksen koon ja vakuuksien osalta. Mitä tulee heidän liiketoiminta- ja ohjelmistostrategioidensa ohjaamiseen, kaikki pelissä menestymiseen tarvittava tieto voi olla erittäin ylivoimaista sekä teknologia-alan yrityksille että pk-yrityksille. Puhuessaan varmasta tiestä teknologian käynnistyksen epäonnistumiseen, TechStartups blogitsee muun muassa huonoa strategiaa, huonoa liiketoimintamallia, väärää tiimiä ja rahoituksen puutetta.

Pienet ja keskisuuret yritykset: Tech Talk

Innovations for Poverty Action eli IPA tarjoaa käytännön apua ohjelmien saattamiseen mittakaavaan, ja se ylistää pk-yrityksiä talouskasvun, työllisyyden, sosiaalisen liikkuvuuden ja innovoinnin veturina, koska ne reagoivat ja tarttuvat uusiin mahdollisuuksiin, jotka tarjoavat liiketoiminnan kasvupotentiaalia. Pk-yritykset ovat usein väline, jolla yrittäjähenkiset kehittyvät markkinat ja kehittyvät taloudet haluavat tehdä jälkensä tietyllä toimialalla.

Teknologiasuuntautuneiden pk-asiakkaiden näkökulmasta pienten kokonaisuuksien kanssa asiointiin liittyy riski, mutta palkkio voi olla sen arvoista. Pyrkiessään lisäämään kilpailuetuaan pk-yritykset tarjoavat todennäköisemmin henkilökohtaista asiakaspalvelua parhaimmillaan ja pk-yritysten perustajien kanssa helpommin keskustelua tiettyihin neuvotteluihin.

Verrattuna vakiintuneisiin teknologiatoimittajiin varhaisen vaiheen teknologiatoimittajat tarjoavat todennäköisimmin “vähemmän kehittyneitä” palveluita, mutta ne tarjoavat tärkeitä harppauksia tuotteen tai palvelun tehokkuudessa, tuottavuudessa ja kustannussäästöissä.

Tech Startups: The Inside Story

Yhteistyössä markkinatutkimusyhtiö YouNoodlen kanssa BusinessWeek on äskettäin julkaissut listansa 50 teknologia-startupista, jotka – sen jälkeen kun ne on perustettu aikaisintaan vuonna 2005 Yhdysvalloissa, Kiinassa, Venäjällä, Intiassa ja Israelissa – ovat herättäneet vilinää ja valmistautuvat massiivinen kasvu.

Erittäin erityinen bisnes, teknologia-startupit perustettiin nimenomaan tavoitteenaan luoda valtavaa arvoa paitsi asiakkailleen myös sen osakkeenomistajille ja työntekijöille.

Teknologia-startupit menevät todennäköisesti vastakkain alan isompien nimien kanssa ja voivat jäädä isompien yritysten varjoon tai uhata kilpailla niiden kanssa. Entrepreneur Magazine ehdottaa , että startup-yritykset voittaisivat pelin innovaatiohaasteen ottamiseksi ja suurten kilpailijoiden strategisen muuttamisen ostajiksi. Sellaisenaan teknologiayritysten aloittaminen potentiaalisesti suurempien kilpailijoiden joukossa tekee liiketoiminnasta järkevän päätöksen.

Tekniset pk-yritykset ja startupit: Menestyksen strategia

Startup- ja pk-yritysten menestys voi olla vaikeasti saavutettavissa, mutta ne, jotka onnistuvat, voivat lopulta palkata ja kouluttaa tuhansia, käyttää parempia kansainvälisten yritysten markkinointistrategioita ja sitten heistä globaaleja menestyksiä, jotka inspiroivat muita samalla, kun he luovat lähtemättömän jäljen alalle. Se edellyttää liiketoiminta- ja ohjelmistostrategioiden huolellista toteuttamista kasvumahdollisuuksien määrittämiseksi, tartuttamiseksi tai jopa luomiseksi, mikä ei tule ilman prosessia.

Reutersin blogi huomauttaa, että hanketta ei saa jakaa liikaa, koska “suunnitelmat voivat levitä nopeasti”. Tämän seurauksena aloitusvaiheen teknologiayrittäjät voivat joutua kilpailemaan vakiintuneiden yritysten kanssa ennen kuin he luovat kiinteän etumatkan. Klassisena esimerkkinä pienet teknologiayritykset kohtaavat kiusauksen ilmoittaa, että ne ovat olleet edelläkävijöitä jossain.

Ymmärtämättä, että heidän tuotteensa ei ole vielä valmis parhaaseen myyntiin, nämä yrittäjät voivat joutua kamppailemaan luomaansa hypetyksen mukaan. Kilpailijoiden aiheuttamaan meluun joutuminen voi olla itsevahingollista myös teknologian pienyrityksille. Kun pk-yritykset ja startup-yritykset ovat varovaisempia paremmin suunnitelluilla liiketoiminta- ja ohjelmistostrategioilla ja -toimilla, valmistautuvat paremmin menestykseen.

Reuters varoittaa myös yleisestä, mutta usein huomiotta jätetystä sudenkuoresta, kun kyse on ensimmäistä kertaa teknologiayrittäjyydestä: huonon tuotteen markkinoinnista. Maksimoiessaan teknologian pk-yrityksen tai startup-yrityksen mahdollisuuksia yrittäjät voivat hyödyntää markkinoita, tai vielä parempaa, luoda tuotteen, joka selvästi herättää kiinnostusta kohdemarkkinoilla.